/Files/images/book028.jpg

Навчання дітей читанню за методикою Миколи Зайцева

Парціальна програма «Навчання читанню дітей старшого дошкільного віку за методикою Миколи Зайцева» розроблена відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» та Базового компоненту дошкільної освіти в Україні.
Директор Щербак В.П. та вихователь - методист Кірюшкіна О.І. є авторами парціальної програми «Навчання дітей старшого дошкільного віку читанню за методикою Миколи Зайцева» (схвалена науково-методичною радою КОІПОПК від 03.02.2022 р., протокол № 1), яка спрямована на орієнтацію дошкільників на опанування складовим аналітико-синтетичним способом навчання читання.
Мета програми: орієнтувати дошкільників на опанування складовим аналітико-синтетичним способом навчання читання; викликати інтерес до читання, використовуючи найефективніші способи навчання дітей через знайомство з кубиками Зайцева, таблицями, складовими картками; максимально розвивати у дітей пам'ять, інтуїцію, творчі здібності, прагнення до швидкого просування вперед.

Завдання програми з навчання дітей читання:

■ створити стимулююче навчальне середовище наповнене незвичайно цікавими предметами, для проведення поглибленої роботи з навчання дітей читання за авторською методикою М.О. Зайцева;

■ ознайомлення з методами та прийомами моделювання та трансформування ігрових завдань за допомогою розвивальних посібників Зайцева, використовуючи моторно - тактильну пам'ять;

■ формувати у дітей грамотність через використання різноманітних ігор з кубиками, таблицями, складовими картками, активізуючи внутрішню мотивацію до опанування читанням;

■ розвивати комунікативну компетентність, здатність користуватися рідною мовою, як засобом мовленнєвої взаємодії в спілкуванні з дорослими та однолітками;

■ навчати дітей читанню через фонетично закінчені одиниці інформації (склади), складати речення, «писати»;

■ розвивати слухову увагу, фонематичне сприймання; формувати вміння диференціювати у самостійному мовленні звуки, схожі за артикуляцією та звучанням;

■ розвивати активну пізнавальну діяльність, невербальне мислення, пам'ять, увагу, зоровий гнозис.

Зміст програми:

■ ознайомлення з кубиками і таблицями;

■ читання слів, складових карток;

■ читання речень та коротких текстів.

Мета, завдання, зміст програми реалізується під час організованої навчально-пізнавальної діяльності з дітьми, індивідуальних, групових занять, роботи гуртків та в повсякденному житті.

Програмовий матеріал розподіляється на кожну вікову групу, з орієнтованою тематикою занять та у відповідності до посібника «Вчимося читати за методикою М.О. Зайцева».

Розпочинати заняття слід з другого півріччя середньої групи один раз на тиждень ( одна година). Загальна кількість занять в середній групі - 18 ( 18 годин). В старшій групі матеріал розрахований на 36 годин ( одне заняття раз на тиждень).

У програмі подані зразки конспектів занять, які допоможуть педагогам найбільш складні заняття перетворити на гру й задоволення.

Досвід роботи дошкільного закладу показує, що результативність методу М.Зайцева висока. Порівняно з традиційною методикою, діти значно швидше оволодівають читанням, не роблять помилок, очищають звуковимову.

Результати моніторингу свідчать, що діти середньої групи (4-5 років) на кінець навчального року:

30% - читають окремі слова самостійно;

55% - складають слова з кубиків і на таблицях з допомогою вихователя;

15% - упізнають «свій» кубик і будиночок на таблиці складів.

Діти старшої групи (5-6 років) на кінець навчального року:

25% - читають за книжкою, дотримуючись поскладового плавного читання і усвідомлюють прочитане;

65% - читають слова, невеликі речення дотримуючись поскладового плавного читання;

10% - читають слова, та з допомогою вихователя короткі речення.

Кiлькiсть переглядiв: 1198

Коментарi

  • Вітюк Галина

    2015-12-27 20:20:53

    Все грамотно написно...