Гурток "Кольорові долоньки"
Керівник гуртка: Максимчук Віта Олександрівна

Фото Дитячий перформанс «Ангели над Україною» - УНІАН

РОЗКЛАД ЗАНЯТЬ ГУРТКА

Середа - 11.05-11.20 старша група

Примітка: І – ІІІ тиждень кожного місяця

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Становлення творчо активної особистості – важливе завдання сьогодення. Вона повинна вносити прогресивні зміни до суспільного життя,вміти здійснювати вибір,визначати та вирішувати проблеми,бути винахідливою,мати творчу уяву.

Образотворче мистецтво допомагає розвитку пізнавальних процесів, формування яких необхідне для успішного навчання в школі, сприяє розвитку мислення, пам`яті, уяви, пізнавальної та творчої активності дитини. Це допомагає дитині проявити свої творчі здібності,вірити в себе, свої сили, дитина стає впевненішою. І тому важливим засобом у роботі з дітьми є образотворча діяльність: беспосередньо заняття з малювання, аплікації, ліплення та гурткова робота.

Мета гурткової роботи: Формувати у дошкільника естетичне ставлення й художньо – творчі здібності. Вчити передавати свої відчуття за допомогою кольору,узгоджувати свої емоції від прекрасного,що оточує дитину, з роботою яку виконує.

Основні завдання:

1. Розвиток естетичного сприйняття художніх образів і предметів навколишнього світу як естетичних об`єктів.

2. Створення умов для вільного експериментування з художніми матеріалами й інструментами.

3. Ампліфікація (збагачення) індивідуального художньо – естетичного досвіду.

4. Розвиток художньо – творчих здібностей у продуктивних видах дитячої діяльності.

5. Виховання художнього смаку й почуття гармонії.

6. Створення умов для багатоаспектної й захоплюючої активності дітей у художньо – естетичному опануванні навколишнього світу.

7. Формування естетичної картини світу й основних елементів «Я – концепція творця».

ПЛАН
РОБОТИ ГУРТКА
З ОБРАЗОТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ «ВЕСЕЛКОВІ БАРВИ»

ЖОВТЕНЬ

ЗНАЙОМСТВО З РЕЛЬЄФНОЮ ФАРБОЮ

ТЕМА 1: «Спогади про літо»

МЕТА: Ознайомити дітей з рельєфною фарбою. Вчити передавати набуті враження в задуманому малюнкові. Заохочувати дітей до малювання різних предметів які по змісту підходять до цього малюнку. Закріпити прийом малювання пензликом.

Розвивати пам’ять,фантазію.

Виховувати бажання малювати.

МАТЕРІАЛ: Аркуш паперу,пензлі,рельєфна фарба.

ТЕМА 2: «Гриби в траві»

МЕТА: Вчити дітей малювати композицію з грибів. Продовжити знайомити з рельєфною фарбою. Формувати вміння передавати свої враження від спостережень у природі в малюнках,підбирати необхідні кольори. Закріпити вміння малювати частини овальної форми.

Розвивати увагу,естетичний смак.

Виховувати любов до природи.

МАТЕРІАЛ: Тонований аркуш паперу,пензлі,рельєфна фарба.

ТЕМА3: «Зацвіла в долині червона калина»

МЕТА: Навчити дітей створювати картину після прослуханого вірша,відображати свої враження в малюнкові. Вчити малювати кущ калини виділяти його характерні ознаки. Закріпити прийоми малювання рельєфною фарбою.

Розвивати уяву,художнє сприймання.

Виховувати бажання малювати символи України.

МАТЕРІАЛ: Аркуш паперу,пензлі,рельєфна фарба,вірш для читання.

ЛИСТОПАД

ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЕХНІКОЮ КЛЯКСОГРАФІЇ

ТЕМА 1: «Осінні барви»

МЕТА: Ознайомити дітей з технікою кляксографії. Вчити змішувати фарби,крапати їх на половину паперу,утворюючи частину зображення,склавши папір розтирати плями та утворювати повне зображення малюнка (листя,метелик).

Розвивати естетичний смак,уяву.

Виховувати охайність,самостійність.

МАТЕРІАЛ: Аркуш паперу,пензлі,гуашеві фарби.

ЗНАЙОМСТВО З ТЕХНІКОЮ КОЛАЖУ ТА ПОЄДНАННЯ З ТЕХНІКОЮ КЛЯКСОГРАФІЇ

ТЕМА 2: «Осінь»

МЕТА: Вчити складати сюжетний малюнок за заданою темою,використовуючи вже знайому техніку «кляксографії» та доповнювати деталями з покидькового чи природного матеріалу технікою колажу.

Розвивати креативні здібності дітей.

Виховувати любов до природи та бажання малювати та створювати свою картину.

МАТЕРІАЛ: Аркуш паперу,пензлі,акварельні фарби,простий олівець,природний матеріал (горох,манна крупа,вата),клей ПВА,серветки.

ГРУДЕНЬ

МАЛЮВАННЯ ЖМАКАНИМ ПАПЕРОМ

ТЕМА 1: «Натюрморт»

МЕТА: Прилучати дітей до прекрасного,ознайомити з картинами художників,які малювали натюрморти та з поняттям «натюрморт». Вчити складати натюрморт,зображувати його за допомогою кольорів і їх відтінків,показувати світлі та темні місця. Вчити малювати квіти жмаканим папером.

Розвивати художній смак.

Виховувати любов до прекрасного.

МАТЕРІАЛ: Аркуш паперу,пензлі,акварельні фарби,простий олівець,папір для жмакання.

ТЕМА 2: «Осінній пейзаж».

МЕТА: Вчити дітей відображати в малюнку осінні враження,малювати різні дерева,використовуючи набуті навички малювання пензликом. Продовжувати вчити прийому примакування жмаканим папером для утворення листя.

Розвивати пам'ять,естетичне сприймання.

Виховувати самостійність в малюванні.

МАТЕРІАЛ: Аркуш паперу,пензлі,акварельні фарби,простий олівець,папір для жмакання.

ЗНАЙОМСТВО З ЗУБНОЮ ЩІТКОЮ

ТЕМА 3: «Завірюха в лісі».

МЕТА: Вчити малювати ялинку зубною щіткою,використовуючи прийоми малювання дерев ярусами,малювати ялинку на весь аркуш по середині. Вчити чітко виділяти за допомогою щітки та фарби явище в природі завірюху.

Розвивати почуття такту. Виховувати позитивні емоції,любов до природи.

МАТЕРІАЛ: Аркуш тонованого паперу,гуаш, зубні щітки.

СІЧЕНЬ

МАЛЮВАННЯ СВІЧКОЮ ТА ПОЄДНАННЯ ЇЇ З ІНШИМИ ТЕХНІКАМИ

ТЕМА 1: «Казка про ялинку»

МЕТА: Вчити дітей за допомогою свічки створювати сюжетний малюнок,а потім накладати на нього фарбу. Викликати цікавість до цього виду діяльності. Закріпити вміння правильно розміщувати малюнок на аркуші.

Розвивати фантазію,уяву.

Виховувати наполегливість.

МАТЕРІАЛ: Аркуш паперу,свічки,гуаш,поролонові губки,серветки.

ТЕМА 2: «Зимова фантазія»

МЕТА: Вчити дітей задумувати сюжет,правильно його розміщувати на папері,поєднувати декілька технік,малювати казкове дерево.

Закріпити техніку малювання свічкою та акварельними фарбами.

Розвивати фантазію.

Виховувати охайність,цілеспрямованість.

МАТЕРІАЛ: Тонований папір,гуаш,прості олівці,клей ПВА,покидьковий матеріал.

ЛЮТИЙ

ДОЛОНЕВИЙ ТА ПАЛЬЦЕВИЙ ЖИВОПИС

ТЕМА 1: «Птахи на снігу»

МЕТА: Вчити малювати на папері птахів долонею вмоченою у фарбу,домальовувати окремі деталі пензлем. Викликати при малюванні позитивні емоції.

Розвивати уяву,творчість в роботі.

Виховувати цікавість до цієї техніки малювання.

МАТЕРІАЛ: Аркуш паперу,гуаш, серветки,пензлики.

ТЕМА 2: «Ой весела в нас Зима»

МЕТА: Вчити дітей задумувати та малювати картину зими пальцем вмоченим у фарбу,передавати в картині настрій та емоції. Використовувати при малюванні кольори притаманні для цієї пори року,дати поняття «холодні» кольори.

Розвивати естетичний смак.

Виховувати любов до природи,позитивні емоції.

МАТЕРІАЛ: Аркуш паперу,гуаш, серветки.

БЕРЕЗЕНЬ

ГРАФІКА ТА ПСИХОМАЛЮВАННЯ У ВІДОБРАЖЕННІ ЕМОЦІЙ

ТЕМА 1: «Весняні струмочки»

МЕТА: Познайомити дітей з графікою,малюванням ліній та плям. Вчити малювати простим олівцем,затушовувати використовуючи різний натиск на олівець,зафарбовувати в одному напрямку. Вчити передавати рух та характер струмка,після прослуховування музичного твору.

Розвивати творчу уяву.

Виховувати інтерес до графіки.

МАТЕРІАЛ: Музичний твір А. Вівальді «Березень»,аркуш паперу,прості олівці.

ТЕМА 2: «Уяви собі»

МЕТА: Познайомити дітей з графікою,малюванням ліній та плям. Вчити малювати простим олівцем,затушовувати використовуючи різний натиск на олівець,зафарбовувати в одному напрямку. Вчити передавати рух та характер струмка,після прослуховування музичного твору.

Розвивати творчу уяву.

Виховувати інтерес до графіки.

МАТЕРІАЛ: Аркуш паперу,прості олівці,кольорові олівці,музика

КВІТЕНЬ

ВИКОРИСТАННЯ МОНОТИПІЇ В ПОЄДНАННІ З МАЛЮВАННЯМ ПЛАСТИЛІНОМ ТА КОЛАЖЕМ

ТЕМА 1: «Рибки в акваріумі»

МЕТА: Вчити створювати фон малюнка технікою монотипії,зображувати рибок,плаваючих в різних напрямках,правильно передавати їх форму користуючись пластиліном,використовуючи набуті навички малювання пластиліном. Вчити утворювати за допомогою покидькового чи природного матеріалу каміння,водорості та інші деталі.

Розвивати почуття композиції.

Виховувати самостійність в малюванні.

МАТЕРІАЛ: Аркуш паперу,гуаш,клейонка,серветки,клей ПВА,пластилін,покидьковий та природний матеріал.

ТЕМА 2: «Вийди,вийди сонечко»

МЕТА: Продовжувати вчити дітей малювати пластиліном,передавати свої враження кольором в малюнках після прослухування пісенного твору. Зображувати сонце по різному за своїм бажанням.

Розвивати пам'ять,креативні здібності.

Виховувати наполегливість.

МАТЕРІАЛ: Аркуш картону,пластилін,стеки.

ТРАВЕНЬ

ВИКОРИСТАННЯ ВІДБИТКІВ ЛИСТЯ ТА ПІР`Я

ТЕМА 1: «Чарівна квітка»

МЕТА: Вчити дітей наносити фарбу на предмети,потім шляхом прикладання переносити відбитки на папір,створювати малюнок рослинного орнаменту. Розміщувати малюнок по середині паперу.

Розвивати творчу уяву,креативні здібності.

Виховувати інтерес до цього виду діяльності.

МАТЕРІАЛ: Аркуш паперу,гуаш,пір`я,листя,серветки.

МАЛЮВАННЯ КВАЧИКОМ

ТЕМА 2: «Курчата в траві»

МЕТА: Вчити дітей малювати жорстким квачиком птахів,квіти,починаючи від середини,створювати сюжетний малюнок. Вчити малювати мазки по колу,прикладаючи один біля одного,домальовувати дрібні деталі кінчиком пензлика.

Розвивати фантазію,окомір.

Виховувати любов до живого.

МАТЕРІАЛ: Аркуш зеленого паперу,гуаш,квачики

/Files/images/DSC01139.JPG/Files/images/DSC01144.JPG


Гурток "Читайлик"

/Files/images/563628_1.gif

Керівник гуртка: Паламарчук Лідія Павлівна
Розклад роботи гуртка: вівторок-четвер 16.00-16.30 старша група

Пояснювальна записка

Проблема раціонального навчання дітей грамоти є актуальною у теорії та практиці дошкільної та початкової освіти. Оволодіння дітьми читанням, доступного їх розвитку, сприяє включенню багатьох життєвих моментів в орбіту дитячої діяльності та інтересів. Відповідно до вимог Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» та програми розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт» важливою умовою становлення особистості у дошкільному дитинстві є створення оптимальних умов для якнайповнішого розкриття потенційних можливостей кожної дитини, що проявляються у специфічно дитячих видах діяльності.

Навчання дітей читанню за методикою М.О. Зайцева, яке органічно поєднується з розумовим, естетичним та емоційним розвитком дитини, позбавляє навчальну діяльність дошколярика пресенгу, примусовості, надає їй ігрового, природного характеру. Педагогами не ставиться завдання в оволодінні дітьми технікою читання, вони прагнуть зробити так, щоб навіть у дитячому садку читання стало духовною потребою дитини.

Метод М. Зайцева допомагає дітям найкраще перейти від ігрової діяльності до навчальної, задіює механізми впливу позитивних емоцій «самовідкриття» на засвоєння матеріалу. Власне засвоювати нічого і не треба. Діти занурюються у гру. Гра - це інтерес, ініціатива, власний вибір дитини, її боротьба в ігровій змагальній ситуації.

Запропоновані завдання діти виконують легко та невимушено, адже вони відповідають життєво важливим інтересам маленької дитини, націленим на пізнання світу в грі, в русі, в радості успіху, надають можливість досягти вражаючих результатів. Відсутність негатичних емоцій, будь-якого навантаження на оченята та хребет зберігає здоров'я малюків.

Різноманітні ігри з кубиками, таблицями, складовими картками формують у дітей грамотність. Діти швидко, легко й без напруги оводівають такими складними вміннями, як читання і «письмо», що значно полегшить їм навчання в школі.

Парціальна програма «Навчання читанню дітей старшого

дошкільного віку за методикою Миколи Зайцева» розроблена відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» та Базового компоненту дошкільної освіти в Україні, на основі змісту Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» та програми розвитку дітей старшого дошкільного віку (6-й рік життя) «Впевнений старт».

Мета програми: орієнтувати дошкільників на опанування складовим аналітико-синтетичним способом навчання читання; викликати інтерес до читання, використовуючи найефективніші способи навчання дітей через знайомство з кубиками Зайцева, таблицями, складовими картками;

План роботи гуртка з читання за методикою Миколи Зайцева

Жовтень,листопад

І етап. Знайомство з кубиками.

Дидактичні ігри: "Чарівні кубики", Маленькі дитинчата","Відгадай, який кубик звучить", "Поїзд", "Я знаю"

Знайомство з таблицями.

Дидактичні ігри: "Веселі таблиці", "Веселі пісеньки"."Топотушки", "Назви своє ім'я", "Знайомство з новими словами.

Грудень, січень

Закріплення вміння читати і писати знайомі слова. Дидактичні ігри: "Плутанина". "Яке слово тобі написати", "Бажання", "Відгадайко", "Виправ помилку", "Пропущений склад".

Ознайомлення дітей з апострофом, наголосом. Дидактичні ігри: "Хто як кричить", "Запрошуємо на смачний обід", "Кондитерський магазин". "Зоопарк".

Лютий, березень

ІІ етап. Читання слів, складових картинок. Дидактичні ігри: "Знайди картку з своїм ім'ям", "Знайди слово", "Підбери назву до картинок", "Пропущений склад", "Знайди протилежне слово".

Розділові знаки. Велика буква. Речення.

Квітень, травень

Шетап. Написання диктантів. Читання текстів.

Дидактичні ігри: "Знайди продовження слова".

Виразне читання і хорове проспівування. "Прочитай у зворотньому напрямку", "Прочитай навпаки".


Гурток "Веселі музиканти"

/Files/images/діти.jpg

Керівник гуртка: Німерич Інна Миколаївна
Розклад роботи гуртка: понеділок-середа 15.30-16.00 старша група

Пояснювальна записка

Мета гурткової роботи: допомогти дітям старшого дошкільного віку в музично-дидактичній грі увійти в світ музики, знайти свої особисті форми спілкування з нею,відчути і пережити її емоційно як радість та задовалення;сприяти засвоєнню музичних знань в ігровій практиці.

Завдання гурткової роботи:

1. Розвивати природну музикальність дітей та початкові навички музикування,особистість,здібність до творчості.

2. Створювати передумови до формування творчого мислення.

Окрім головних у гуртковій роботі вирішуються такі завдання:

Виховання інтересу та любові до музикування;

Знайомство з різноманітністю світової музичної культури та практиці музикування;

Установлення взаємозв`язку між самостійними вміннями дітей та високою музикою, виконання якої поки що неможливо;

Розвиток емоційності дітей,як важливішої основи їх внутрішнього світу і здібності сприймати,переживати та розуміти музику;

Формування якостей,які сприяють самостверженню особи,самостійності та вільності вибору,особистості сприйняття і самовиразу.

Гурткова робота планується з дітьми старшої групи один раз на тиждень,в п`ятницю в 10.30. Кількість дітей не менше 10 осіб.

Робота спланована помісячно за тематичними розділами, в яких представлені побутові та природні звуки. Все це сприяє розвитку чуттєвості та тонкості тембрового слуху, допомагає активізувати увагу і асоціативне мислення дітей, розширює їхнє уявлення про навколишній світ.

Робота гуртка "Веселі музики" передбачає широке використання дитячих музичних інструментів як класичного, так і саморобного походження. Найбільш поширені серед інструментів - шумові й ударні, оскільки саме ці інструменти прості та доступні дітям дошкільного віку. Окрім цього вони складають найпривабливіше, що є для малюків у музиці. Доповнює цей ансамбль музичних інструментів,основу якого складають металофони та кселофони.


Кiлькiсть переглядiв: 10063

Коментарi