Як розважити дитину під час карантину

Для багатьох батьків, крім COVID-19, постала нова «загроза». Це спілкування із власним чадом, організація їхнього дозвілля в 4 стінах та вміння грамотно розкласти свої емоції на полички.
Чого не варто робити батькам:
  • різко починати виховувати, або «перевиховувати» своїх дітей. Адже це лише забере багато сил, здоров'я і часу та зіпсує відносини сім’ї в умовах ізоляції;
  • примушувати дітей «використовувати час з користю, не байдикувати», тобто робити те, що здається за потрібне вам. Варто пам’ятати, що завдяки бездіяльності великі ідеї, поховані в несвідомому, отримують шанс проникнути у свідомість;
  • в жодному разі не варто зводити нанівець малечі. «Заспокійливі» висловлювання, на кшталт «Знайшов, про що переживати», «Тебе це взагалі не стосується, йди, пограйся», замінити на «Я розумію, що ти боїшся», «Я бачу, що тобі сумно, я тебе розумію».
  • не варто обговорювати в присутності дітей невтішні сценарії, деталізуючи подробиці.
  • не слід переглядати безкінечно фільми про віруси, хвороби, апокаліпсис, які лише підійматимуть рівень тривоги й страху. Краще подивіться комедію чи мультики з дітьми. А «під фільм» приготувати домашні сухарики або какао з печивом.

«Золоті правила» для батьків:

  • слід пам’ятати, що ізоляція - це стрес як для дорослих, так і для малечі;
  • пояснити, що боятись - це нормально. Страх - емоція, яка дозволяє уберегти людину від життєнебезпечних вчинків. Емоція страху - у парі з інтересом: Надавши дитині інформацію про коронавірус, відповідно до її віку, ви зменшите її страх!
  • щоб подолати негативні емоції, можна зробити мішечок для крику, або ж влаштувати битву подушками.
  • дітям варто допомогти розібратися в інформації, з якою вони стикаються, навчити визначати факти та фейки.
  • розділити права та обов'язки кожного члена сім'ї на час карантину, незалежно від віку;
  • по можливості організувати звичне для дитини й для себе спілкування, розваги та гуртки в онлайн режимі;
  • сімейна ранкова зарядка допоможе зняти стрес і зменшити паніку;
  • дотримуватись інформаційної дієти — достатньо раз в день подивитися новини для того, щоб бути в курсі дійсно важливих подій.

(поради психолога)

Сьогодні, коли школи та дитячі садки закриті на карантин, діти змушені цілими днями залишатися вдома. У житті дитини важливу роль відіграє взаємодія з однолітками - школа, ігри у дворі, дні народження друзів тощо. Але під час карантину батьки повинні тримати їх в ізоляції - заради їх же здоров'я. Як же розважити дитину в ситуації, коли ви не можете допомогти їй гуляти на вулиці і спілкуватися з друзями?

Дитячі психологи і батьки розповіли про те, як пояснити дітям необхідність залишатися вдома і як розважити їх, поки вони знаходяться на карантині.

Перш за все, вам необхідно переконати дитину в тому, що поруч з нею завжди буде хтось, хто подбає про неї і знайде їй цікаве заняття.

Як говорити з дітьми про коронавірус: поради дитячих психологів

Психологи радять говорити з дитиною про коронавірус тільки в тому випадку, якщо дитина сама про це запитує. В іншому випадку вона все одно не буде вас слухати. Для маленьких дітей хвороба є абстрактним поняттям, а необхідність ізоляції засмучує їх найбільше.

Якщо ви змушені звернутися до медичного закладу, акцентуйте увагу дитини на те, що дорослі тут для того, щоб її захистити. Скажіть дитині, що ви теж знаєте, як захистити себе.

Придумайте веселий спосіб навчити дитину правильних звичок, щоб дати їй відчуття контролю. Наприклад, ви можете перетворити миття рук на гру. Скажіть їй: «Навколо віруси, тому нам потрібно бути обережними. Нам потрібно вимити руки, а потім я розповім тобі, як ще ми зможемо перехитрити віруси».

Дотримуйтесь графіка

Психологи стверджують, що під час карантину важливо підтримувати звичайний розпорядок дня дитини. У вас може виникнути велика спокуса оголосити карантин додатковими канікулами і цілий день сидіти перед екраном телевізора. Однак різка зміна графіка також може викликати у дитини стрес.

Корисно буде написати на аркуші паперу або на стікерах докладний розпорядок дня і повісити його так, щоб дитина постійно його бачила. Важливо, щоб у неї були чіткі очікування з приводу того, що буде відбуватися протягом дня - коли буде час для ігор, читання і відпочинку.

Підтримуйте контакт з друзями і близькими

Для дитини важливо підтримувати контакт з друзями - це знизить рівень її стресу. Також спілкуйтеся з близькими і родичами, яких ви не можете відвідати особисто, але хвилюєтесь про їхнє здоров'я.

Використовуйте Skype або інші відеочати. Навчіть своїх родичів користуватися ними, якщо вони не вміють. Спілкуйтеся з друзями та родичами в месенджерах і соцмережах.

Влаштуйте танцювальну вечірку

Якщо карантин не дозволяє вам гуляти з дитиною на свіжому повітрі, влаштуйте для дитини танцювальну вечірку вдома. Все, що вам потрібно, - знайти в Інтернеті відповідну музику.

Дитині також сподобається, якщо ви запропонуєте їй разом зробити декорації до вечірки. Ви можете зробити банери або плакати. Також вам можуть стати в пригоді новорічні гірлянди - вони створять вам святкову атмосферу.

Під час карантину використовуйте електронні пристрої з розумом

Батьки дотримуються різних думок з приводу того, чи можна дитині проводити час на карантині за екранами комп'ютерів, планшетів або телевізорів. Одні дозволяють дитині необмежено використовувати електронні пристрої, щоб розважити її, інші строго обмежують використання гаджетів.

Забороняти дитині користуватися гаджетами не варто, але необхідно правильно вибирати для неї контент. Їй підійдуть навчальні програми та канали на Youtube. Розважальні відео повинні відповідати віку дитини.

Залучайте дитину до роботи по дому

Дитячі психологи стверджують, що діти старші трьох років отримують користь від того, що допомагають батькам по дому. Чим молодша дитина, тим більше їй подобається допомагати батькам в різних домашніх справах. Вони допомагають прати, прибирати, накривати на стіл тощо.

Робіть з дитиною поробки

Різноманітні поробки - хороший спосіб розважити дитину і дати їй можливість проявити свої творчі здібності. Багато батьків стверджують, що це заняття подобається дітям. Для цього можна використовувати підручні матеріали: скотч, картонні коробки з-під взуття, обрізки тканини тощо. Для цих цілей добре підходить різнобарвний обгортковий папір: діти роблять з нього колажі, сукні для ляльок і навіть стіни для фортець. Навіть коли весь папір використаний, діти використовують залишки картонних втулок як мечі, влаштовуючи битви.

Фантазія дітей безмежна, і вони можуть використовувати для виробів та ігор практично все, що буде під рукою. Тому під час карантину не варто давати їм для ігор туалетний папір і паперові рушники.

Грайте в улюблені іграшки дитини

Як правило, у кожної дитини є улюблена іграшка, з якою вона може гратися годинами. У когось це настільні ігри, у когось - конструктори Лего. Діти люблять створювати різні об'єкти з деталей конструктора або просто сортувати деталі за кольором. Щоб мотивувати дитину, ви можете дати їй завдання. Наприклад, ви можете запитати її: «Наскільки високу вежу ти можеш побудувати?»

4 ідеї для проведення корисного дозвілля з дітьми:

Настільні ігри неодмінно мають захопити вашу дитину. Їх варто обирати за віком. Для маленьких - це лото, пазли,кубики.Для старших - різні складніші пазли та ігри.Наприклад "Хто я вгадай?", «Ходилки-бродилки з кубиком»,"Склади з частин предмет" та ін.

Заняття для розвитку теж будуть доречні. До цієї категорії можна віднести розмальовки, ліплення з пластиліну. Звичайно ж, такий вид діяльності сприяє розвитку творчих здібностей. А ще можна запропонувати дитині виготовити фотоколаж сім’ї. На великому аркуші паперу можна намалювати велике дерево, на гілках якого приклеїти фотографії членів сім’ї.

Звичайне читання перетворіть у гру. Після прочитання казки або оповідання спробуйте разом з дитиною влаштувати за її мотивами домашній театр. Цікавим для дітей буде також театр тіней.

Грайтеся з дітьми вдома. Що більше дитина грається, то краще вона вчиться гратися. Гра – це завжди і розвиток, і терапія, і адаптація. У цьому батькам допоможуть LEGO, пазли, конструктори, набори для малювання (фарби, олівці, фломастери, розмальовки і скетчбуки), ліпка, орігамі, рукоділля, аплікації, набори для творчості.

Навчіться розуміти своїх дітей не як батьки, а як друзі і у Вас все вийде. Здоров`я Вам і натхнення!


Ігри з піском — це простий і приємний спосіб розкриття таємниць дитячих душ та розвитку творчих здібностей дошкільників.Пісок – ідеальне розвиваюче середовище, де можна творити без страху, що-небудь зламати або зіпсувати. В період карантину - це одна з можливостей відволікти та зняти напругу з дитини. Ігри з піском мають такі переваги: простота в застосуванні, доступність для дітей,можливість працювати з дитиною будь де.
Пропоную Вам створити свою пісочницю для роботи з дітьми. Для цього потрібна люба ємність та пісок. З дітьми можна помалювати на піску, пересипати його, занурювати пальчики та долоні в пісок. При цьому потрібно спілкуватися з дитиною. Малювання піском - це картина в якій час плине і не зупиняється. Ігри з піском розслабляють дитину, знімають емоційну напругу.
Спробуйте помалювати візерунки на піску, а потім оздобити цей малюнок іграшками та різним покидьковим матеріалом. Обіграйте малюнок, наприклад: Морське дно, весна...Оживіть картину, дайте можливість дитині пофантазувати. Можна пограти в гру "Сліди", потім спробувати відгадати на чиї відбитки схожі. Пропоную деякі вправи для ігор з піском:"Піщаний дощ", "Мокрі струмочки", "Як пливе мокрий пісок". Міняйтесь ролями з дитиною, це допоможе вам зрозуміти свою дитину.

Пропоную помалювати з дітьми незвичними способами: вушними паличками, на целофані та кляксографією з розтиранням плям.

/Files/images/92128991_649106959207561_8053363069285302272_n.jpg

/Files/images/content_паспарту.jpg

/Files/images/content_харчова_плівка.jpg


Я - Психолог

Я, Медвідь Наталія Миколаївна, працюю практичним психологом більше 2 років в дошкільному навчальному закладі №3 «Веселка».

Як на мене, бути психологом - означає жити за принципом: ніщо людське мені не чуже.

Зростаючи професійно, звертаю увагу на процес самопізнання, бо не можливо зрозуміти інших людей, не розуміючи себе.

Опановуючи професію психолога, зрозуміла, що в цій роботі не має шаблонів. Є стандартні методики, принципи організації діяльності, але пріоритетні напрямки роботи кожен психолог обирає самостійно. А це потребує досвіду, теоретичних знань, практичних навичок, і що важливо, творчого пошуку і головне любити і поважати дитину, як особистість. Тому першою сходинкою у професійному становленні вважаю особистісне зростання, другою – набуття професійної компетентності, а третьою – творчий пошук. Але важливо також розуміти, що у професійному зростанні останньої сходинки не існує.

Професію психолога обрала, знаючи, що на нього покладаються великі обов’язки. Та коли почала працювати, зрозуміла, що це не тільки складна але й дуже цікава професія. На першому етапі діяльності постало питання: визначити, під яким кутом зору спрямувати свою роботу з дітьми і дорослими, як зробити це так, щоб охопити всі сторони і всі сфери життєдіяльності садка, на чому слід акцентувати увагу в першу чергу.

Я люблю свою роботу, дітей, не шкодую для них сил, здоров’я, часу. Намагаюсь бути сміливою у поглядах, справедливою в діях, вимогливою і лагідною.

Мій девіз в роботі: «Найкращий спосіб допомогти дитині – зробити її щасливою».

Нормативно-правові акти та документи,

які регламентують роботу практичного психолога

1. Етичний кодекс практичного психолога.

2. Декларація прав людини.

3. Конвенція ООН про права дитини.


Психологічна служба діє відповідно до статей 21, 22 Закону України "Про освіту" та нової редакції Положення про психологічну службу системи освіти України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 02.07.2009 р. № 616, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.07. 2009 р. за № 687/16703.

Накази
Міністерства освіти і науки України


1. Про затвердження Положення про психологічну службу системи освіти України (від 03.05.99 за № 127).

2. Про затвердження Типового положення про центри практичної психології і соціальної роботи (від 15.08.2000 за № 386).

3. Про затвердження Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів (від 19.10.01 за №691).

4. Про затвердження Положення про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах Міністерства освіти і науки України (від 20.04.03 за №330).

5. Про освітній та кваліфікаційний рівень практичних психологів і соціальних педагогів навчальних закладів (від 08.12.05 за № 1/9-70).



Листи
Міністерства освіти і науки України



1. Про планування діяльності, ведення документації і звітності усіх ланок психологічної служби системи освіти України (від 27.08.2000 за № 1/9-352).

2. Про освітній та кваліфікаційний рівень практичних психологів і соціальних педагогів навчальних закладів (від 08.12.05 за № 1/9-701).

3. Про статистичний звіт, нормативи часу на основні види робіт соціальних педагогів; річний та щоденний облік роботи практичних психологів і соціальних педагогів (від 05.03.08 за № 1/9-128).

4. Про розрахунок чисельності посад практичних психологів і соціальних педагогів навчальних закладів селищ міського типу (від 07.10.07 за № 1/9-624).

5. Додаток 1 до листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від „22"липня 2011 р. № 1/9-562 Про стан психологічної служби системи освіти України

Поцікавтеся.....

Кiлькiсть переглядiв: 436

Коментарi